| Auteur |
Bericht
|
| Jackson Kings |
Geplaatst: Ma 08 Mrt 2010 19:50 Onderwerp: |
|
|
 Fistpump!
Geregistreerd op: 27 Feb 2007 Berichten: 7784 Woonplaats: Anna Kournikova's navel 0.00 
|
@The End: Donk jij dit board wel eens, en met welke handen zou je dit doen. Er van uitgaande dat de Villain een gemiddelde reg is. _________________ Veldhuis: Smartass
Ng: The rest is smart too
Veldhuis: Heb je je lolbroek aan vandaag?
Ng: Huh? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Stokpaardje |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 12:32 Onderwerp: |
|
|
 Rang: Jackie Treehorn
Geregistreerd op: 21 Dec 2009 Berichten: 458 Woonplaats: Sint Anthonis 0.00 
|
| Baf Frietmarie schreef: |
| Pokerbadboy schreef: |
| The_End schreef: |
lol @ comments.
Flop is of c/f of c/c afhankelijk van barrel tendencies. Zowel donk als raise zijn slecht.
|
Waarom zou je de flop niet mogen raisen? Je hebt niet echt een read op 'm, en ik zie 'm nog niet echt met een A3 preflopraisen. Zelfs dan heb al makkelijk de kans dat ie die iig weglegt. Wanneer je gecalled wordt, grote kans dat dit 55+, en dus fold op de turn als ie doorgaat met betten. Re-raise op de flop is dan ook fold.
Zie ik nou iets over het hoofdje? |
Raisen doen we voor value, of omdat villain af gaat leggen, niet voor informatie. |
Why not? _________________ I'll show you, when the chips are down, these civilised people will eat eachother. See, I'm not a monster, I'm just ahead of the curve. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| ThunderStorm |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 13:18 Onderwerp: |
|
|
 The Man
Geregistreerd op: 16 Feb 2007 Berichten: 2330 Woonplaats: Apeldoorn 21.00 
|
Omdat je dan altijd gecalled gaat worden door beter, en slechtere handen folden...
So what's the point? _________________ My life's a movie, call me Martin Scorsese |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Pokerbadboy |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 13:39 Onderwerp: |
|
|
Rang: Mike McD
0.00 
|
| ThunderStorm schreef: |
Omdat je dan altijd gecalled gaat worden door beter, en slechtere handen folden...
So what's the point? |
Omdat je dan toch weet wie de betere hand heeft? Hoe hij het nu heeft gespeeld, heeft het hem meer geld gekost. En je kan ook nog eens de beste hand wegleggen, als je op de turn of river fold? Dus ik denk dat het zeker wel nut heeft om te weten wie op de flop de beste hand heeft. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| The_End |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 14:21 Onderwerp: |
|
|
 Bamihapje
1483.00 
|
Als je c/r op de flop en je wordt gecalled of ge3bet heb je geen flauw idee of je de beste hand hebt of niet Het enige wat zeker is, is dat als hij foldt je dan wel de beste hand had.
@Jackson met welke handen ik deze flop zou donken:
Hm, niet zoveel eigenlijk. Af en toe wat overs of iets als JJ misschien en de nuts, en af en toe air als ik denk dat hij denkt dat ik hem wil laten spazzen. Maar met lage frequencies dus, want op dit board flop je te weinig sterke handen om vaak gekke dingen te doenl. _________________ http://www.leggopoker.com/blogs/The_End/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| MartijnP |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 14:42 Onderwerp: |
|
|
 Nr. 2
309.00 
|
| Stokpaardje schreef: |
| Baf Frietmarie schreef: |
| The_End schreef: |
lol @ comments.
Flop is of c/f of c/c afhankelijk van barrel tendencies. Zowel donk als raise zijn slecht.
|
Waarom zou je de flop niet mogen raisen? Je hebt niet echt een read op 'm, en ik zie 'm nog niet echt met een A3 preflopraisen. Zelfs dan heb al makkelijk de kans dat ie die iig weglegt. Wanneer je gecalled wordt, grote kans dat dit 55+, en dus fold op de turn als ie doorgaat met betten. Re-raise op de flop is dan ook fold.
Zie ik nou iets over het hoofdje? |
Raisen doen we voor value, of omdat villain af gaat leggen, niet voor informatie. |
Why not? |
Pokerunlimited gelezen? Niet doen! Raisen voor info is *bijna altijd* bad. Sorry boys;)!
The end heeft gelijk (duh) in dit topic. Wil je beter worden in poker kun je beter al zijn posts in het shorthanded gedeelte doorlezen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| The_End |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 18:30 Onderwerp: |
|
|
 Bamihapje
1483.00 
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
| fashionhans |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 18:37 Onderwerp: |
|
|
 The Bad Clown
Geregistreerd op: 20 Dec 2006 Berichten: 6612 Woonplaats: Rotterdam 0.00 
|
 _________________ WK-fever, slowly kicking in... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Oord |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 19:12 Onderwerp: |
|
|
 RhinoFish
Geregistreerd op: 29 Okt 2006 Berichten: 3724 Woonplaats: Leiden 721.00 
|
Donken is best een kunst en dit is ook niet een board waarop je vaak op goede kaarten kan doubledonk bluffen zeg maar of iets kan catchen dus ik zou dit board bijna nooit donken, zeker HU niet. Als ik het al doe doe ik het liever multiway omdat het dan sterker overkomt maar ook dan niet met deze hand en eerder met overcards oid/ en voor een deel gewoon met trips boats obv
Lijkt mij ook wel vrij standaard en btw de meeste ''standaard 200nl'' spelers cbetten dit board volgens mij wel een hoog % _________________ Fold'em |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Stokpaardje |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 20:47 Onderwerp: |
|
|
|
| ThunderStorm schreef: |
So what's the point? |
Dan wist hij bij deze hand toch dat villain een betere hand had, en kon hij 'm op de turn mooi wegleggen?
Had 'm veel bespaard, alhoewel je dan miss. niet helemaal +EV speelt.
Maar als je bang ben dat je het niet op 2nd of 3th street kunt oplossen kun je imo beter raisen, ofzo.
Edit: was ongeduldig, had de onderstaande posts niet gelezen..
@the_end; ik zou dan ook niet kiezen voor c/r op flop, maar om gelijk te betten. Is dat niks? _________________ I'll show you, when the chips are down, these civilised people will eat eachother. See, I'm not a monster, I'm just ahead of the curve. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Stokpaardje |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 20:51 Onderwerp: |
|
|
|
| MartijnP schreef: |
Why not? |
Pokerunlimited gelezen? Niet doen! Raisen voor info is *bijna altijd* bad. Sorry boys;)!
The end heeft gelijk (duh) in dit topic. Wil je beter worden in poker kun je beter al zijn posts in het shorthanded gedeelte doorlezen. |
Waarom niet lezen? Niet meer actueel? Alleen voor FR?
Speel zelf (nog) alleen maar FR, maar wil binnenkort wat proberen op shorthanded, dus vandaar dat ik af en toe alvast een kijkje neem op dit subforum. _________________ I'll show you, when the chips are down, these civilised people will eat eachother. See, I'm not a monster, I'm just ahead of the curve. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| nejra |
Geplaatst: Di 09 Mrt 2010 20:56 Onderwerp: |
|
|
 The Man
Geregistreerd op: 04 Feb 2008 Berichten: 1759 Woonplaats: Heerenveen 0.00 
|
ik denk dat ie bedoelt: niet raisen voor info, zoals beschreven staat in PU boek  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Lenny |
Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 1:33 Onderwerp: |
|
|
 ImBlackSoWhat
Geregistreerd op: 13 Mrt 2007 Berichten: 3073 Woonplaats: Utrecht 0.00 
|
Dan wist hij bij deze hand toch dat villain een betere hand had, en kon hij 'm op de turn mooi wegleggen?
Had 'm veel bespaard, alhoewel je dan miss. niet helemaal +EV speelt. |
En daarom spelen we 'm dus niet zo  _________________ Low-limit donks - Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Handjes van Lenny! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Pokerbadboy |
Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 13:04 Onderwerp: |
|
|
Rang: Mike McD
0.00 
|
@the_end; ik zou dan ook niet kiezen voor c/r op flop, maar om gelijk te betten. Is dat niks? |
Hmm, dat zou ik sowieso niet doen, aangezien grote kans dat je dan ge3bet wordt das echt dikke kak. Een 3 zou je toch echt nooit direct mee betten. En een call kan je ook helemaal niks mee.
| THE_END schreef: |
Als je c/r op de flop en je wordt gecalled of ge3bet heb je geen flauw idee of je de beste hand hebt of niet Rolling Eyes Het enige wat zeker is, is dat als hij foldt je dan wel de beste hand had. |
Tuurlijk heb je wel een idee? Als je wordt ge4-bet (je check-raised toch?) weet je zeker dat je niet de beste hand hebt of hij moet wel lef hebben, en een call zie ik eigenlijk ook niet meteen zitten met AK/AQ. 2 overcards zou die toch folden omdat hij je op TT etc zet. Hij kan hierdoor wel 4betten, maar dat lijkt me altijd nog beter dan de 3 straten afbetalen, dat zie ik sowieso al niet zitten. En natuurlijk zou je ook je KK etc kunnen slowplayen, en dan zou je wss ook checkraise op de flop (althans ikke) dus een 4bet zou ik niet alles vinden imo.
Maar ik heb het eens even opgezocht, en deze 'raise' bedoel ik:
"You will often find yourself with a hand that may or may not be the best, so it's not easy to decide if you should stay with it or let it go. As an example, let's say you're in the Big Blind of a single-table NLHE tournament with K-J suited and everyone has folded to the Button who makes a 3-times the Big Blind raise. The Small Blind calls and, because you're getting odds of 3.5 to 1, you call. (If the BB is $100 and the SB is $50, a 3x raise is $300; the SB puts in $250, so the pot is now $700 and you must bet $200.) Let's say the flop comes J,7,5 "rainbow" (all different suits) and the Button bets $500 into the what-is-now $900 pot. The Small Blind folds and it's now up to you; you'll need to make a $500 call into a $1400 pot, so you're getting some decent pot odds. However, if you do call, what have you learned about you opponent's hand? Basically nothing, which is not the way you want it to be when you're putting your $$$ to risk, although it's certainly not the worst call you'll ever make." |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| fashionhans |
Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 13:36 Onderwerp: |
|
|
 The Bad Clown
Geregistreerd op: 20 Dec 2006 Berichten: 6612 Woonplaats: Rotterdam 0.00 
|
"You will often find yourself with a hand that may or may not be the best, so it's not easy to decide if you should stay with it or let it go. As an example, let's say you're in the Big Blind of a single-table NLHE tournament with K-J suited and everyone has folded to the Button who makes a 3-times the Big Blind raise. The Small Blind calls and, because you're getting odds of 3.5 to 1, you call. (If the BB is $100 and the SB is $50, a 3x raise is $300; the SB puts in $250, so the pot is now $700 and you must bet $200.) Let's say the flop comes J,7,5 "rainbow" (all different suits) and the Button bets $500 into the what-is-now $900 pot. The Small Blind folds and it's now up to you; you'll need to make a $500 call into a $1400 pot, so you're getting some decent pot odds. However, if you do call, what have you learned about you opponent's hand? Basically nothing, which is not the way you want it to be when you're putting your $$$ to risk, although it's certainly not the worst call you'll ever make." |
waar staat hier iets over een raise?? _________________ WK-fever, slowly kicking in... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| MartijnP |
Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 17:43 Onderwerp: |
|
|
 Nr. 2
309.00 
|
@the_end; ik zou dan ook niet kiezen voor c/r op flop, maar om gelijk te betten. Is dat niks? |
Hmm, dat zou ik sowieso niet doen, aangezien grote kans dat je dan ge3bet wordt das echt dikke kak. Een 3 zou je toch echt nooit direct mee betten. En een call kan je ook helemaal niks mee.
| THE_END schreef: |
Als je c/r op de flop en je wordt gecalled of ge3bet heb je geen flauw idee of je de beste hand hebt of niet Rolling Eyes Het enige wat zeker is, is dat als hij foldt je dan wel de beste hand had. |
Tuurlijk heb je wel een idee? Als je wordt ge4-bet (je check-raised toch?) weet je zeker dat je niet de beste hand hebt of hij moet wel lef hebben, en een call zie ik eigenlijk ook niet meteen zitten met AK/AQ. 2 overcards zou die toch folden omdat hij je op TT etc zet. Hij kan hierdoor wel 4betten, maar dat lijkt me altijd nog beter dan de 3 straten afbetalen, dat zie ik sowieso al niet zitten. En natuurlijk zou je ook je KK etc kunnen slowplayen, en dan zou je wss ook checkraise op de flop (althans ikke) dus een 4bet zou ik niet alles vinden imo.
Nee, KK zou je hier niet moeten slowplayen - 0 %.
Na een c/r zul je regelmatig gefloat worden door air (overcards) en made hands. Een 4bet bluf w/overcars is ook niet onwaarschijnlijk (je rept tenslotte niets). Indien hij een betere hand heeft ben je ook zo goed als drawing dead en draw je naar 2 outs.
Als hij echt altijd zijn air (overcards) fold dan is een c/r misschien wel profitabel door zijn hoge cbet%, maar in deze spot is de beste play check call.
Edit: En die literatuur is slecht. Zijn play hoeft niet geheel slecht te zijn, maar wel de redenering. Verder spelen we hier een cashgame en geen toernooi. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|